Plano Plastics
Intern ordervolgsysteem
Over de opdracht
Plano Plastics is een grote speler in de Nederlandse kunststofwereld. Nadat bekend werd dat de leverancier van het interne systeem eind 2016 zou stoppen, heeft Plano Plastics aan FrisBEE gevraagd om een vervangend systeem te maken.
Software verbeteren
In de diverse besprekingen (ook met personeel) kwamen diverse knelpunten in de huidige software naar voren. Zo moest men meerdere malen wisselen tussen schermen om de juiste informatie per order te vinden of te bewerken. Ook bij de afwerking van de orders vonden nog veel handmatige handelingen plaats. Terwijl de data voor die handelingen in het systeem stond...
Wensenpakket
Na de inventarisatie van alle wensen en eisen is een opzet gemaakt van een nieuw robuust open systeem, waar ook alle toeleveranciers van orders aan gekoppeld kunnen worden. Via een nieuw opgezette API kunnen de toeleveranciers gebruik maken van alle producten die Plano Plastics aanbiedt. Vervolgens kunnen zij deze weer aan hun klanten aanbieden. Op elk moment worden de actuele prijzen van de producten, de ophangmechanisme en de afwerkingen verwerkt.
API (Application Programming Interface)
Via de API wordt een order met de benodigde afbeeldingen in het systeem geschoten, waarna bij Plano Plastics het interne systeem gebruikt wordt om de order van afdeling naar afdeling te loodsen en uiteindelijk in perfecte staat af te leveren bij de klant.
Alles in één scherm
Elke medewerker heeft in het systeem op basis van zijn/haar rol de juiste informatie in beeld. Het scherm is zo optimaal mogelijk isingericht, zodat er niet of nauwelijks geschakeld wordt tussen schermen. Bij elke actie wordt vastgelegd waar het product zich in het bedrijf bevindt en wie er op dat moment mee bezig is.
Efficiency
Na afronding van de opdracht kunnen de juiste facturatiegegevens zo uit het systeem gehaald en verwerkt worden. Met de invoering van het nieuwe systeem is een enorme efficiency slag gemaakt in dit vooruitstrevende bedrijf!